Hem » Blog » Morgonrutiner som gör skillnad för hela dagen – del 2

Morgonrutiner som gör skillnad för hela dagen – del 2

Efter att ha visualiserat det du vill ha kommer du till nästa steg i morgonrutinerna nämligen, exercise, träning. Det behöver inte vara något stort, men tillräckligt för att hjärnan ska komma igång. När du tränar kommer mer syre upp till hjärnan efter att pulsen kommit upp och för mer blod runt i kroppen. Skillnaden kommer att bli att du har mer energi hela dagen. Gör något du gillar och i den takt och ork som det passar. Alla behöver vi börja någonstans och även om det är lite är det en början. Tänk också på att det tar ett tag att programmera om hjärnan för att bli van vid nya rutiner.

Reading

Morgonen är en bra tid för att ställa in hjärnan på de saker som vi vill ska hända. Därför kan några minuters läsning göra väldigt mycket för hur dagen kommer att bli. Det räcker med att läsa cirka tio till tjugo minuter och eftersom morgonen är bra för utveckling kan det vara bra med en utvecklande bok. Det kan handla om allt från den personliga utvecklingen till att förbättra arbetet och affärerna. En bok med fokus på dina mål är det absolut bästa eftersom det kommer att hjälpa dig vidare mot de mål du har satt upp.

Reading

Scribing (writing)

Efter att ha läst lite inspirerande text passar det att skriva ned det som du vill uppnå. Det kan vara både på kort och lång sikt eftersom både långsiktiga och kortsiktiga mål är viktiga. Kom ihåg att målen kan vara både saker du vill uppnå i materialistisk form och saker du vill uppnå som person. De här målen kan vara bra att föra i en journal och ha kvar för att gå tillbaka och titta på.  Emellanåt när det känns som stiltje i livet är det bra att ha något att titta tillbaka på och se att det har gått framåt. Finns det inget att skriva om för dagen kan det vara bra att skriva något för att komma igång med det som behöver göras under dagen. Kanske har du något du behöver skriva för arbetet eller om du har en hemsida eller blogg går det bra att skriva på dem.

Morgonrutinerna kan ge dig en mer positiv dag

Morgonrutiner ger mer än att bara kliva upp lite tidigare. Du får fler timmar där det går att göra något effektivt och du startar dessutom dagen med fokus på dig själv. Det som händer när du skapar rutiner för dig själv som hjälper dig framåt är att det är lättare att hålla fokus på det positiva. En helt annan kontroll över dig själv och ditt liv kommer du också att känna. Många som har kommit igång med nya morgonrutiner har känt att de blir mer effektiva på jobbet eller i sitt företag. Effekten av det blir att det går snabbare att slutföra det som behövs och det blir fler timmar över senare på dagen. Vilket i sin tur ger mer vila och gör att energinivåerna behålls högre. Det kostar ingenting att komma igång och idag är en bra dag att göra det på.