Hem » Blog » Må bättre på jobbet

Må bättre på jobbet

Det första jag gör när jag kommer in på jobbet varje morgon är att skriva en lista över de saker som jag måste göra. I takt med att jag gör klart de sakerna jag har skrivit så antecknar jag även det på min lista. Det är något som är väldigt tillfredsställande och gör att jag känner mig mer produktiv. Det gör också att jag kommer ihåg allting som jag behöver göra då det är enkelt att glömma bort alla de viktiga saker som man måste hinna med under en arbetsdag. Det kanske låter som en jobbig grej att hålla på med men tro mig när jag säger att det verkligen kommer att underlätta din arbetsdag. Jag får flera mail varje dag och vissa dagar är det enkelt att bara ignorera dem. När jag är upptagen och någon ställer mig en fråga som jag inte orkar bemöda mig med att svara så vill jag bara strunta i det. Men att ignorera det är oförskämt och det kommer också göra att du får mer arbete i slutändan. Så se till att svara på dina mail på en gång!

En bra dag börjar på morgonen

En bra dag startar med att du åker till jobbet. Och se därför till att göra ditt pendlande så bra som möjligt. Ladda ner den där musiken som gör dig glad och spela upp den på väg till jobbet. Eller ladda ner ljudböcker eller något annat som du kan lyssna på. Klä dig också efter vädret så att du inte fryser eller på något annat sätt känner att du blir omotiverad innan du ens har kommit till din arbetsplats. Och en annan viktig sak att tänka på är att komma ihåg att ta ut dina semesterdagar. Jag känner till allt för många personer som väljer att inte använda sina semesterdagar men faktum är att vi har semesterdagar för en viktig anledning – vi behöver hålla oss friska och krya. Det spelar ingen roll om du inte har några pengar och inte har råd att åka någonstans. Men du behöver komma bort från din arbetsplats för att må bättre när du väl kommer tillbaka.

God relation med kollegor

Men den största anledningen till varför jag mår bra av att arbeta är för att jag har så fantastiska kollegor. De stöttar, motiverar och engagerar mig till att bli en bättre person på jobbet varje dag. Jag jobbar med sådana fantastiska personer som är tuffa, roliga och gör varje dag bättre för mig. Vi skojar runt med varandra och får varandra att skratta. Så försök att hålla en god relation med dina kollegor då det kommer att göra allting mycket enklare och roligare när du jobbar.

Ät och drick tillräckligt

Det är så viktigt att du dricker och äter tillräckligt när du jobbar. Du kommer inte orka med din arbetsplats annars. Att dricka massor av vatten gör att din hjärna fungerar precis så som den ska fungera. Och att äta tillräckligt ger dig den energin du behöver för att jobba precis som du ska jobba. Så se till att sköta din kost varje dag annars kommer du snart märka av att du inte orkar jobba som du vill.